niedziela, 7 października 2012

Czym jest muzyka?

Na wstępie pragnę tylko zaznaczyć, że jest to mój pierwszy blog, więc czuję się w tej sytuacji trochę obezwładniony i nieswój. Nie jestem profesjonalnym pisarzem i pewnie nigdy nie będę, ale chciałem się podzielić moimi myślami i właśnie dlatego teraz to czytacie. Mam nadzieję, że moje krótkie przemyślenia przypadną wam do gustu. Zapraszam do lektury.

Czym jest muzyka? To bardzo trudne pytanie i chyba nie można odpowiedzieć na nie poprawnie. Muzyka to najsilniejsza rzecz na świecie mogąca wywołać wzrost endorfin, spowodować wylew łez, albo zdenerwować nas do reszty. Ale dlaczego? Dlaczego wywołuje u nas emocje? Ma to chyba swoje podłoże psychiczne. Muzyka to bodziec dla naszego mózgu, który reaguje na nią tak, albo inaczej i nie mamy na to wpływu. Choćbyśmy chcieli to nie potrafimy na siłę polubić jakiegoś gatunku muzycznego i nie jest to nasza wina.

Muzyka bardzo na nas wpływa nie tylko emocjonalnie, ale również psychicznie. Potrafimy określić: "to muzyka, którą kocham i która wyznacza mi drogę" czyli ogólnie rzecz ujmując muzyka bardzo często ma wpływ na nasze zachowanie i ubiór, ale również często potrafi zmylić, bo muzyka jest na tyle indywidualną sprawą, że ciężko jasno ją wyznaczyć.

Muzyka jest silniejsza od suchych słów, obrazów czy wierszowanych utworów. Potrafi zdziałać cuda, podobno czasem uzdrowić kogoś, choć nie wiem ile w tym jest prawdy. Wiem jednak, że nie ma piękniejszej rzeczy od muzyki. Ona jest siostrą w potrzebie i prawdą w chwilach zwątpienia. Gdyby muzykę dałoby się namalować to powstałyby najpiękniejsze obrazy na świecie.

"Miłość do muzyki to muzyka o miłości,
Chciałbym wytłumaczyć, ale nie potrafię prościej."
-Raggafaya

Ktoś Nieistotny

2 komentarze:

  1. Aż łezka mi poleciała ... *wyciera łzę* Zgadzam się z tobą w 100% mądry ludziku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że jednak posiadam jakiekolwiek zdolności pisarskie ;).

      Usuń